Общо описание
Системата за контрол на достъпа и работното време "ГЕЙТ 2000" дава възможност за управление на достъпа до входове и помещения в сгради с различно предназначение, пешеходни и транспортни портали и др. Наред с това системата предоставя възможности за точно отчитане на работното време на персонала независимо от работното място и график. Системата използва идентификатори с безконтактно дистанционно четене (RFID радиочестотни карти). Отпечатването на лого, снимка, име и други данни превръщат картата в идентификатор и за физическата охрана на обекта.
Възможности
"ГЕЙТ 2000" е резултат на петнадесетгодишен труд и опит, които ни дават основание да кажем, че сме достигнали максимално изискванията, които се предявяват към системите за контрол на достъпа и работно време. Конфигурирането й е в зависимост от изискванията на ползвателите и спецификите на обектите. При необходимост тя може лесно да се разширява или променя, без да са необходими допълнителни усилия от страна на клиентите. Основните качества, които я характеризират са:
- модулност на хардуера и софтуера
- гъвкавост при реализиране на различните конфигурация
- лесна разширяемост и реконфигуриране
- лесна настройка на параметрите на работното време
- интуитивен интерфейс на български език
- йерархичност с различни нива на достъп до системата и работата с нея
- използване на безконтактни карти
- независимост от прекъсванията на електрическото захранване (резервираност)
- централизирана база данни
- продължаване на работата след отпадане на връзката със сървъра (автономност)
- управление и настройка от неограничен брой компютри
- управление на всички видове входно-изходни изпълнителни устройства
- ниска цена.
Системата използва интуитивен визуален графичен интерфейс, познат от стандартните продукти на Windows и това я прави бърза за усвояване и лесна при работа. Има разработени версии на български и английски език, но при желание от клиента може да се добави и друг език. На управленския персонал се предоставя информация във вид на различни справки за присъствията, закъсненията, отсъствията от работа по различни причини (командировки, отпуски, болнични, самоотлъчки и др.). На базата на тази информация, висшето мениджърско ръководство може да взема правилни решения при управлението на работната сила.
Използването на идентификатори с безконтактно дистанционно четене има следните предимства:
- сигурност и надеждност на системата;
- дистанционно и безконтактно четене на идентификатора;
- бързо прочитане на идентификатора;
- възможност за лесно опериране с него;
- ниска цена.
Програмната част на "ГЕЙТ 2000" е съвместима с операционните системи WINDOWS ‘98/NT/2kPro/2kServer/XP/7 и служи за настройка, актуализация, справки и поддържане на базата данни, в която се съдържа информацията за:
- данни за служители и работници;
- дефинирани работни смени;
- разрешените входно/изходни точки за дадения обект;
- индивидуалните номера на идентификаторите, разрешени за вход/изход;
- данни на лицата, за които е осигурен достъп;
- достъпа на лица до обекти, ограничения за период, за дни от седмицата и др.
Някои по-важни функции:
- генериране на справки в базата данни на упълномощени за това лица (ръководители, мениджъри, началници на отдели). Справките дават възможност да се извлече и разпечата информация за:
1. Форма 76 за период от време (реален присъствен график за служители);
2. Присъствие на служителите за смяна;
3. Присъствие на лице за период от време;
4. Хронология на регистрация за точка;
5. Генериране на справка по избрани от потребителя критерии (филтър) и др.
- наблюдение в реално време на избрани входно/изходни точки;
- работа на няколко потребителя в мрежа;
- добавяне на нови и изтриване на стари невалидни номера на идентификатори, разрешаване или отнемане правото на достъп до обект или входна точка, както и определяне на времево ограничение за седмицата за всяка карта;
- архивиране на данни за изминали периоди;
- on-line зареждане на коригираните данни в терминалите;
- непрекъснат обмен на данни и команди с терминалите;
- реализиране на функцията „Контрол на зони” (Anti-pass back);
- реализиране на функцията „Зона под охрана”;
- своевременно информиране при възникнали нередности и неизправности в системата;